18, 19 & 20 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu 18, 19 & 20 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

18, 19 & 20 september

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg M.

22 September 2012 | Noorwegen, Trondheim

Oeps, de laatste paar dagen zijn we zo druk bezig geweest dat ik geen tijd meer heb gehad voor een nieuwe blog.

Dinsdag zijn we naar Bymarka geweest. Het duurde ongeveer een uur voordat we er waren, maar de weg er naar toe met de tram was eigenlijk ook nog mooi! De tram rijdt namelijk over een vrij steile bergwand naar Lian, waardoor je ofwel tegen de berg aan kijkt ofwel een overzicht over Trondheim hebt. De tramhalte van Lian was een klein roodgeschilderd, houten hokje. Lian ligt zo ongeveer in het bos Bymarka, maar we moesten nog richting de wandelpaden lopen.
Gelukkig had Mirjam nu wel de goede kaart uitgeprint. In haar vorige vakantie met een andere vriendin van haar had ze namelijk de kaart met løypes (langlaufpaden) uitgeprint. Die waren nu echter omgetoverd tot moerassen…
We zijn van Lian naar Skistua gelopen, wat ongeveer 5 kilometer is. We hadden het weer enorm mee: het was zonnig en bijna warm! Bovenop de berg begon het opeens te miezeren, maar daardoor kreeg het bos juist een mooie sfeer! De herfstkleuren beginnen hier sinds enkele dagen door te dringen. Het gaat echt hard. Vorige week was alles nog groen, nu is er een variatie aan kleuren.

Woensdag was eigenlijk de eerste dag dat we bijna letterlijk geen flikker uitgevoerd hebben. Lang uitgeslapen, koffie drinken, tekenen (staat online op onze deviantArt, poke maar als je nieuwsgierig bent). We zijn naar de winkel geweest om een heel typisch Noorse maaltijd bij elkaar te scharrelen: rendier! Dat beviel me goed zeg! Het is vrij mager vlees, en het heeft veel smaak. Vrij specifiek.
We zijn zowaar nog naar buiten gegaan voor een avondwandeling. Helaas te laat voor een zonsondergang, maar de lichteffecten net na zonsondergang zijn echt prachtig hier boven de fjord en boven de stad. Foto’s zijn jammer genoeg mislukt…

Donderdag was het weer Norsk snakken in het språkkafé, dus dat hebben we maar gecombineerd met een stadswandeling langs de Nidelva (rivier door Trondheim). We hebben onszelf getrakteerd op een McFlurry oreo voordat we naar het språkkafé gingen en ná het språkkafé op avondeten bij de mac :) Bij deze blog vindt je een aantal mooie foto’s van de wandeling van die dag. De zon scheen terwijl het ook heel zachtjes miezerde (van die regen waar je niet nat van wordt).

Het is nu zaterdag, de laatste volledige dag hier. Mijn conclusie is dat Noorwegen een zéér fotogeniek landje is. (Als mijn camera meewerkt.)
Als ik zo nog tijd heb, zal ik nog over gister en vandaag een blog schrijven en foto's er bij zetten, voordat ik morgen alweer in Nederland ben…

Nu gå jeg koke laks med Mirjam! Ha det bra!