11 & 12 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu 11 & 12 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

11 & 12 september

Blijf op de hoogte en volg M.

15 September 2012 | Noorwegen, Trondheim

Een lange ochtend om uit te slapen, dat was wat we nodig hadden en dat was ook precies wat we hebben gedaan dinsdag. Om 13u zijn we naar de stad gegaan omdat Mirjam nog wat belastingzaken moest regelen, bleek de tent 1 uur eerder dicht te zijn dan verwacht. Dritt.
We hebben dus een rondje door de stad gelopen, met nog steeds enorme spierpijn in mijn geval. We hebben de Nidaros kathedraal van buiten gezien en een haven die erg doet denken aan Nyhavn in København. Daar hebben we over de Gamle Bybro gelopen, een oude brug die over de Nidelva (rivier) ligt. Naast die culturele bezienswaardigheden, hebben we ook de H&M van binnen bekeken. Hoort er ook bij als twee dames de stad in gaan :)
Die avond waren we zo ontzettend brak dat we eigenlijk niks nuttigs hebben gedaan. Feitelijk hebben we zitten multitasken in muziek luisteren, tekenen, internetten, blog typen, thee drinken, kletsen... Ofwel, een relax avondje die desondanks tot half 2 duurde, want ja, we hebben nog steeds veel bij te kletsen!

Woensdag stond een rustig dagje op de planning. Onze blåbærs waren op, dus we wilden het bos in gaan. De rest van de dag konden we dan tekenen en hobby-en als het ware… Toen we wakker werden scheen echter de zon en daar moet uitbundig gebruik van gemaakt worden, want de zon laat zich niet vaak zien in september! Met een lunchpakketje in de tas zijn we naar de stad gelopen, waar Mirjam alsnog wat belastingzaken te regelen had, en daarna zijn we naar Lade vertrokken.
Lade is in feite een wijk in Trondheim waar erg goed uitzicht is over het fjord van Trondheim. Er ligt een heuvel waar veel gewandeld en gejogd wordt, een mooie plek voor een rustige wandeling met prachtig uitzicht.
Na de wandeling zijn we in kafé Løkka een snickers milkshake gaan halen. Duur, maar zo ontzettend lekker!!
In de avond hebben we nog een korte darkness-wandeling gemaakt over de paardenrenbaan vlak achter Mirjams huis. Kortom, een rustig maar aangenaam dagje!

Het volgende blogje gaat over 13 en 14 september. Dan voorkom ik een beetje dat het ene blogje rete-lang is en de ander mini... :)

• 15 September 2012 - 23:48

Henni:

Hoi
    Er lag een heuvel?
    Ligt ie er nu niet meer dan, hebben jullie hem meegenomen?
    Mooie foto van jullie tweetjes, de rest van de foto's is ook mooi.

groetjes,
    Henni

• 16 September 2012 - 22:56

M. Beekmans:

Hoi, ik heb het al veranderd hoor :P die heuvel ligt er nog, had hem graag mee willen nemen naar Nederland (inclusief fjord)
    x Mandy

Tags: trondheim, fjord