9 & 10 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu 9 & 10 september - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

9 & 10 september

Blijf op de hoogte en volg M.

14 September 2012 | Noorwegen, Trondheim

Op weg naar Trondheim! Afgelopen zondag om 6:15 zaten Peter en ik in de auto, want natuurlijk rijden de treinen niet als je op vakantie gaat. Om 9:30 ging mijn vliegtuig vanaf Schiphol naar Trondheim. De eerste keer alleen vliegen… Spannend! Maar gelukkig ging alles vloeiend.
Na het vliegtuig kon ik gelijk de flybus induiken. Veertig minuten lang kon ik genieten van uitzicht over de Trondheim fjord, bergen en tunnels. Daarna zag ik EINDELIJK Mirjam weer :D
Na de lunch zijn we gelijk het bos vlakbij Mirjams huisje ingedoken, waar we heerlijk frambozen en wilde blåbærs hebben geplukt tijdens het wandelen. Voor degene die het niet meer weten: in Denemarken hebben we goede herinneringen opgedaan aan het woord blåbær! (zie blog http://beekie88.waarbenjij.nu/reisverslag/4034886/het-einde-nadert )

De volgende dag zijn we weer na de lunch het bos ingedoken. Deze keer was het geen simpele wandeling: we zijn door smalle, dichtbegroeide bospaadjes heen geklauterd met varens, blåbærs en naaldbomen die begroeid waren met korstmos. We hebben langs steile kliffen gelopen, een keer zelfs een stukje geklommen die ik behoorlijk scary vond… Onderweg waren er ook kraakheldere riviertjes waar we een slokje water uit hebben gehaald…
Na ongeveer 3.5 uur lopen, klimmen en vies worden zijn we naar huis gekeerd voor het avondeten. Verrassend genoeg zijn we daarna naar de winkel gegaan om marshmallows te kopen. Ons plan was namelijk om die avond wéér het bos in te duiken, een fikkie te stoken in het pikkedonker. Om 23:00 vertrokken voor de nachtwandeling. Na ongeveer 3.6 km wandelen over onbelichte langlaufpaden (løyper) waren we op fikkie-stook-bestemming: tussen 2 meren met prachtig uitzicht en een heldere hemel. We hebben ontzettend zitten prutsen om het vuurtje aan te krijgen, met heel veel kranten en twijgjes, maar helaas is het niet gelukt om de grote blokken aan het branden te krijgen. Waarschijnlijk was het toch te vochtig... We hebben wel nog een hoop marshmallows kunnen eten :D onze conclusie voor die nacht: Hoe krijgen mensen het voor elkaar om hun huis in de fik te steken?? Rond half 3 zijn we naar huis gegaan, maar eenmaal thuis gingen we nog niet naar bed. Nee, Mirjam en ik hadden een HOOP bij te kletsen! Iets voor 5 uur zijn we toch maar gaan slapen. Helaas geen zonsopgang te zien, maar dat had zo maar gekund :P

Hoeveel hebben we die dag gelopen? Ik denk dat we in totaal zo’n 18 tot 20 kilometer hebben gelopen, over zigzagpaadjes en naar boven en beneden klauterend… In totaal zijn we zo’n 8 uur buiten geweest. De volgende ochtend had ik dan ook enorme spierpijn in mijn bovenbenen (nu bijna over, het is nu de 14e). Desondanks zijn we de volgende dag nog naar buiten gegaan, deze keer de stad in. Daarover meer in de volgende blog :) (die snel na deze komt)

Hilsen fra Norge og ha det bra!

• 14 September 2012 - 21:12

Henni:

Hoi.
    Fijn om te horen dat alles goed gaat.
    Geniet ervan daar samen met Miriam.
    Groetjes Henni