Familie daagjes - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu Familie daagjes - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

Familie daagjes

Door: beekie88

Blijf op de hoogte en volg M.

23 Augustus 2011 | Denemarken, Viborg

Ik geloof dat het weer tijd is voor een fatsoenlijke blog. Eentje die niet iedereen afschrikt omdat het zo vreselijk lang is. In hippe pubertermen ook wel een tl;dr genoemd, wat eigenlijk “too long, didn’t read” betekent. Dat was mijn vorige blog met recht!

In het weekend van 13 augustus waren mijn ouders en zus een paar dagen langsgekomen. Vrijdagavond rond 11 uur kreeg ik het bericht dat ze zojuist waren vertrokken. Met wat hoofdrekenen (zo laat in de avond) kwam ik tot de conclusie dat ze dus wel erg vroeg hier voor de deur moesten staan…
Ik was dus netjes om 8 uur al wakker, maar ze kwamen maar niet. Ik ben een luie donder, zeker op zaterdagochtend, dus ik was weer in slaap gevallen. Schijnbaar heb ik vrolijk door het geluid van een smsje heen geslapen, want rond 10 uur werd er op het raam geklopt en gebruld dat de deur maar open gedaan moest worden! Ze moesten dus nog even op het beloofde kopje koffie wachten, want ik ben niet zo snel als ik net mijn ogen open heb.

Die dag hebben we eigenlijk weinig boeiends gedaan. Mijn ouders en Linda waren erg moe van de reis. ’s Avonds hebben Mirjam en ik voor 5 man gekookt in ons keukentje hier in het Nørresø kollegium. Was lekker om weer ouderwets bloemkool van opa te eten!
Mijn pa was die zaterdag jarig, dus hij heeft de traditionele flødeboller med Danske flag gekregen en Viborg Snaps (die heel vies was, helaas). Flødeboller med Danske flag zijn eigenlijk niets anders dan vers gemaakte negerzoenen met Deense vlaggetjes er in. Ik had flødeboller gekocht met mocca smaak en drop smaak! Daarbij zijn Denen heel nationalistisch, dus ze grijpen iedere kans aan om Deense vlaggen tevoorschijn te halen. Dus ik ook :)

Zondag hebben we lekker uitgeslapen. Mirjam en ik hebben hier koldskål med kammerjunkere, dus we hadden afgesproken dat we met zijn allen bij ons kwamen ontbijten en koffie drinken. Zo rond 14 uur hebben we een boottocht gedaan op het Nørresø en Sondersø. Dat duurde ongeveer een uur. In de ochtend leek dat een goed idee, maar eenmaal op de boot begon het best hard te regenen. Ergens ook wel leuk om te beleven, het uitzicht werd er in ieder geval niet minder op! Maar ja, ik ben dan ook zo iemand die van regen kan genieten :) vooral als mijn pa dan een paraplu in zijn handen heeft, en er een sport van gaat maken om bij een nietsvermoedende meneer op zijn pet en in zijn nek te druppelen… *gna gna*
Om van het ene meertje naar het andere meertje te gaan, moet de boot nog onder een tunnel door, waar het vrij ondiep is. Op de terugweg liep de boot daar vast… Iedereen moest voorop de boot gaan staan, zodat de kapitein de boot los kon krijgen! Dat was gelukkig zo gebeurd, maar grappig was het wel!

Op maandag is alles natuurlijk nogsteeds dicht, dus we hebben flink moeten zoeken naar iets wat leuk was EN open. We kwamen uit op kalkgrotten en een Middeleeuws openlucht museum (Hjerl Hede in Vinderup http://www.hjerlhede.dk/ ). Aangezien mijn moeder niet van grotten houdt, zijn we naar het museum geweest. Het was erg rustig, want het was precies een dag na het hoogseizoen. Helaas betekende dit ook dat er geen ‘leven’ meer was op het terrein, anders hadden we mensen in Middeleeuws levenswijze gezien. Vlakbij het restaurant was ook een kinderspeelplaats waar zowat alles van hout was, inclusief de bowlingbaan en ouderwetse fietsjes! Wat een ramp zijn die fietsen zeg... We hebben er een filmpje van, maar helaas (of gelukkig) kan ik die niet online zetten. Er staan wel een hoop foto’s online, die door papa en Linda met hun supersonische ultrachique touchcreen mobiele telefoons zijn gemaakt :P (vanaf deze foto http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/13082011210 )

Dinsdag gingen ze weer weg. Het was een korte vakantie, met helaas minder goed weer, maar ik vond het prettig om mijn ouders en zus toch weer eens direct te spreken! Inclusief even lekker op elkaar zeuren, dat hoort er bij :P

Het vorige weekend zijn Mirjam en ik samen met een vriendin van Mirjam (Sanne) naar Kopenhagen (København, in het Deens) geweest! Morgen hebben we nog de laatste testdag (eindelijk!) en dan hoop ik snel weer tijd te hebben om te schrijven over København!!

Nu ga ik mijn computertje afsluiten en de auto ophalen. Morgen moet ik namelijk zelf naar Bjarne rijden! Het is ongeveer 3 kwartier rijden, en we moeten om 7 uur vertrekken...

  • 23 Augustus 2011 - 16:44

    Peet:

    Hey lief ^^

    Toch wel leuk hè, je familie weer zien :P Wel alles vertellen hè, over København? Jammer datk er niet bij kon zijn :O

    Knuffel, Peet

  • 23 Augustus 2011 - 16:57

    Opa En Francien:

    Wij hebben dus wel van het bewuste filmpje (fietsen) kunnen genieten. Zeer leuk. Foto's hebben we nog niet allemaal gezien. Prettig verblijf nog en tot ziens.
    Groetjes

  • 25 Augustus 2011 - 19:02

    Henni:

    Hoi
    Toch wel leuk om weer ouderwets foto's van jullie, in de speeltuin, te zien.
    groetjes, Henni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 31475

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 29 April 2014

Dalyan, Turkije

09 September 2012 - 23 September 2012

Noorwegen

06 April 2011 - 01 Oktober 2011

Viborg

Landen bezocht: