Randers Regnskov - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu Randers Regnskov - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

Randers Regnskov

Door: beekie88

Blijf op de hoogte en volg M.

07 Augustus 2011 | Denemarken, Viborg

Vandaag zijn Mirjam en ik naar Randers Regnskov - Tropical Zoo geweest (correctie, met vandaag bedoel ik zaterdag 6 augustus en niet de 7e :P). Zoals de naam doet vermoeden, is het een dierentuin in de vorm van een tropisch regenwoud (regn = regen, skov = bos), gevestigd in de stad Randers. Op dit moment ben ik bezig met foto's uploaden van vandaag. Ze zitten in een speciale map, die hier te vinden is: http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/Randers_Regnskov
Het was heel speciaal, want de dierentuin bestaat uit drie grote koepels die drie verschillende continenten voorstellen, namelijk Azië, Zuid-Amerika en Afrika. Daar lopen en vliegen de dieren los rond, behalve de grotere soorten (zoals de gibbons). Natuurlijk stond ik ontzettend te kwijlen bij de ara's, lori's en andere mooie vogels. Ook ben ik nog in direct contact geweest met een regenbooglori. Een lori vond ons wel interessant, vooral toen ik het een roze bloem vol nectar voorhield. Helaas was toen de camera leeg....... Nu mag ik met recht zeggen: FOR FANDENS!
Behalve de drie koepels was er ook een grot met aquaria, maar daar heb ik geen foto's van gemaakt.

Al met al een erg mooie dag, zeker het geld waard. Ik zou er zo nog een keer naar toe gaan! De dieren worden daar ook zo goed gehouden, zo vrij en in een omgeving die op hun natuurlijke omgeving lijkt! Wij als gedragsbiologen hebben weinig stress en probleemgedrag gezien (helaas wel wat, maar wat wil je als je een dier opsluit). Dus, krijg je ooit nog de kans, ga naar Randers Regnskov!

Afgelopen week zijn Mirjam en ik weer naar Foulum geweest om te werken. We zaten nog behoorlijk in het vakantieritme (laat naar bed, laat opstaan), dus iedere dag weer om 6.50 er uit was toch wel vermoeiend. Ik heb wel tussen 8 en 9 uur nog geprobeerd om een blog te schrijven over onze vakantie, maar die is nog in de maak. Bereid je dus maar voor op een lang verhaal over onze vakantie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 31485

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 29 April 2014

Dalyan, Turkije

09 September 2012 - 23 September 2012

Noorwegen

06 April 2011 - 01 Oktober 2011

Viborg

Landen bezocht: