Bijna vakantie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu Bijna vakantie - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie

Door: beekie88

Blijf op de hoogte en volg M.

08 Juli 2011 | Denemarken, Viborg

Nog even hard aanpoten vandaag, en dan hebben we lekker vakantie. Ook al is het niet echt zomerweer, vooral vandaag niet...
De tijd in Denemarken gaat ontzettend snel voorbij... Niet omdat de klokken heel snel hun wijzers draaien (inside joke here! De klok in de koffiehoek was stuk...), maar omdat er al 3 maanden voorbij gevlogen zijn zonder dat ik dat besef heb. Na de vakantie zijn we weer een maand verder, en dan hebben we nog maar 2 maanden te vertoeven in het mooie, rustige Denemarken. Gelukkig voelt dat al een beetje aan als vakantie, zeker met de Deense, flexibele werktijden :D

Gelukkig hebben we nog 1 pick up dag op de planning staan, ergens in het begin van augustus. Oorspronkelijk zou dat vandaag zijn, maar omdat er 1 van de 4 paarden kreupel is, hebben we besloten het uit te stellen. Bijkomend voordeel is dat een 5e paard weer mee kan doen in de test! Hoe meer paarden, hoe beter! Jammer dat er in de praktijk zoveel tegenvallers zijn, waaronder rijders die niet kunnen komen, paarden die niet kunnen rijden, teugeldrukmeters die vervelend doen... Ondanks dat alles denk ik dat we het goed doen hier. We kregen een compliment van onze Nederlandse stagebegeleidster. Ze zei dat we goed werk verrichten en steeds blijven nadenken ondanks alle tegenvallers die we over ons heen krijgen!
Die 2 maanden na de vakantie gaan we nog wel nodig hebben. We moeten de gedragsobservaties op de video nog doen (het leukste, en de focus van onze studie!) en alle statistische toetsen uitvoeren. Waarschijnlijk gaan we dan in Nederland het verslag schrijven. Als we echter in oktober terugkomen, mogen we gelijk een master cursus doen genaamd Zoo Conservation Biology! Nouja, we weten nog niet of we officieel zijn ingeschreven, maar de kans is wel erg groot. Volgens mij ben ik nog wel tot december/januari bezig met deze stage... En ondertussen moeten we ook nog de volgende stage en/of thesis regelen! Waarvan ik steeds meer en meer het vermoeden krijg waar ik verder in wil gaan! :D

Maar zoals ik al zei, deze stage heeft nog behoorlijk wat aandacht nodig. Het grappige is dat we nu tijdens de koffiepauzes ongegeneerd Nederlands kunnen kletsen met een 3e Utrechtse student, namelijk Annemieke! Dat is een jaargenoot van ons waar we redelijk wat cursussen mee samen hebben gedaan! Ze woont nu 2 bushaltes verderop, ze werkt in dezelfde gang als wij en tijdens de koffiepauze is het extra gezellig, maar ze werkt met nertsen en wij met paarden! It is a small world!

• 08 Juli 2011 - 09:11

Henni:

geniet van jullie vakantie.

• 08 Juli 2011 - 10:27

Annemieke:

Inderdaad, geniet van jullie vakantie. Ik zal jullie missen in de pauzes maar dat is vast goed voor mn Deens.

xxx

• 09 Juli 2011 - 17:29

Annemieke (de Andere:

Ha die Mandy, fijn dat alles goed gaat. Het klinkt ook alsof je je echt thuis voelt daar. Peter is net op weg gegaan naar Enschede met een volgeladen auto. En morgenochtend vertrekt hij naar Denemarken.
    Hij heeft er veel zin in, geloof ik.

Heel veel plezier samen! We hopen dat jullie een fijne vakantie hebben.

Groetjes,
    Annemieke en Peter senior

• 09 Juli 2011 - 20:18

Opa En Francien:

Ook namens ons 'n heel prettige vakantie met het daarbij behorende weer.