Een sloot foto's - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu Een sloot foto's - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

Een sloot foto's

Door: beekie88

Blijf op de hoogte en volg M.

28 Juni 2011 | Denemarken, Viborg

Het heeft een tijdje geduurd, maar de foto’s staan eindelijk online! We hebben nogal wat opgespaard de laatste tijd... Om het een beetje makkelijk te maken, zal ik een blog schrijven die als begeleiding dient om door de foto’s heen te komen :P

In een vorige blog (van 16 juni) had ik verteld over een mooie avondwandeling aan het Søndersø, waarbij het leek of het bos in brand stond. De foto’s daarvan kun je vinden op http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark?page=18 , vanaf foto nummer 102 1833. Vooral foto 102 1840 is heel goed gelukt!! Had ik ook al een link doorgegeven van ons uitzicht ’s nachts? Het is nog roze aan de horizon na 12 uur! Zie http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1824 en http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1830

Daarna zie je een heeeele hoop foto’s van ons onderzoek, gemaakt door Mirjam. Aangezien die site ook een back up is voor mijn foto’s, heb ik die er maar allemaal opgezet. Daar kun je een beetje door heen sjezen, weinig interessants voor jullie waarschijnlijk. Er zijn wat foto’s van alle spullen die we gebruiken en foto’s van ons in actie. Voor lezers van deze blog die ons kennen, zijn vooral deze foto’s leuk denk ik:
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1851 (Mirjam in haar arena)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1876 (Mandy in haar arena)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1877 (Janne, onze Deense stagebegeleidster!)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1886 (Spullen van Mirjam)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1895 (Een tafel vol energie, wat wel nodig was met die lange ren-je-rot dagen!)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1908 (Van links naar rechts: Janne, hond van Bjarne, Bjarne, en paard nummer ....... 13!)
http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1925 (Hier zit ik weer in mijn arena, mijn tools schoon te maken)

Afgelopen zaterdag zijn Mirjam en ik met een hele gave wandeling mee geweest! Hiervan is het waarschijnlijk wel leuk om door alle foto’s heen te klikken. Het was een dagtrip naar Skagen en Grenen, het meest noordelijke punt van Denemarken. De bus kwam ons om 8 uur ophalen, waarna we een mooie busreis van 2 uur hebben gemaakt, naar het einde van de weg. Letterlijk, want verder naar het noorden kun je niet reizen! Zoek maar op google maps naar Skagen. Ik heb er zelfs een foto van: de weg eindigt in een parkeerplaats voor toeristen http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1971 . Vanaf de parkeerplaats kun je met een tractor (met grote aanhanger) mee naar het meest noordelijke puntje van Denemarken, maar wij besloten om te lopen. Heen en terug was het een wandeling van bijna 2 uur, die we op blote voeten over het strand hebben gelopen.
Een foto die aandacht verdient, is http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1986 (of met ons erbij http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_1984 ). Daar zie je namelijk wat er zo speciaal is aan het meest noordelijke puntje van Denemarken: de golven van de Noordzee (Skagerrak, links op de foto) en de Baltische zee (Kattegat, rechts) stromen naar elkaar toe! Dit fenomeen is te zien door een witte lijn die tot in de verte zichtbaar is!

Na deze mooie wandeling, hebben we gelunched bij een oude vuurtoren, http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_2007 . Leuk om te zien wat het eerste concept was van een vuurtoren: een hefboom die een vuurkorf omhoog houd :P Op de foto’s daarna zie je de typische huisjes van Skagen, met de gele muren en oranje dakpannen. Zelfs Skagen Station is die kleur! Na de lunch zijn we naar Skagen’s museum geweest, waar ze erg mooie schilderijen hebben (eind 19e eeuw). Skagen was vroeger een oord voor artiesten, waar ze inspiratie op konden doen in een rustige omgeving. Skagen was namelijk niet makkelijk bereikbaar, weinig aangetast door mensen. Een van de bekendste artiesten die daar is verbleven, is Hans Christian Andersen (schrijver van bijvoorbeeld De Rode Schoentjes en De Kleine Zeemeermin). Misschien dat ik nog een paar foto’s van mooie schilderijen online zet, later.

De laatste foto die nu online staat http://www.makingstuffup.org/photos/MANDY/Denmark/102_2086 . Daar zie je Mirjam lekker prutsen met de dice kage. We hebben haar recept gebruikt, waarbij boter deels wordt vervangen door kwark. Op mijn suggestie hebben we vanillesuiker door het deeg heen gedaan, en rozijntjes, amandelen en hazelnoten door de standaard appelvulling gedaan. Het resultaat was eeerrg lekker!

Maar goed, nu moet ik weer aan de slag... Er ligt weer teugeldruk data te wachten om verwerkt te worden. En videootjes die bekeken moeten worden (dat is niet zo’n straf haha). Gelukkig ligt ons kantoortje in de schaduwzijde, want het is vandaag voor Deense begrippen heel warm!!

• 28 Juni 2011 - 08:26

Ine:

Hoi Mandy.

Leuk weer om te lezen en te zien waar je allemaal mee bezig bent.
    Wat ik me afvraag: kom je zelf ook aan rijden toe, of zit dat er niet in?
    De omgeving is prachtig om te paard door te rijden.

Groetjes uit Roosendaal.