Lekker experimenteren - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu Lekker experimenteren - Reisverslag uit Viborg, Denemarken van M. Beekmans - WaarBenJij.nu

Lekker experimenteren

Door: beekie88

Blijf op de hoogte en volg M.

29 Mei 2011 | Denemarken, Viborg

Morgen is onze allereerste testdag! Bjarne (de trainer) zei dat de eerste rijder om half 8 komt, wat betekent dat wij er om 7.15 al moeten zijn. We worden ergens tussen 6.15 en 6.30 opgehaald door Line. Line is de andere masterstudent van Janne die wij geholpen hebben met haar experiment naar sociaal leren bij paarden. Dat was erg leuk en leerzaam! Helaas zijn de resultaten niet erg positief, maar er zijn veel redenen daarvoor. Met 2 paarden bij 1 voederbak is er een flinke dominantie competitie, voornamelijk met 2 merries! Een dame was zelfs zo pissig dat ze bijna mij en Mirjam aanviel :P
Straks als Line haar resultaten gepresenteerd heeft, zal ik het uiteindelijke resultaat wel bloggen ^^

Goed, morgen begint het dus voor ons. Data verzamelen, hard werken, lange dag die vroeg begint. Mijn taak is om de paarden te filmen tijdens de 10 minuten test en speeksel afname voor metingen van het stresshormonen (cortisol). Mirjam mag de apparatuur voor de ECG omdoen (Polar heet dat spul). Janne regelt de teugeldruk meter en gebruikt de 2e camera. Line verwelkomt de rijders en regelt nog wat andere kleine zaakjes zoals de enquete en koffie.

Klinkt alsof het niet veel werk is, maar ons rooster liegt er niet om. Morgenavond zijn we vast kapot :P één paard doet er iets langer dan 2 uur over om het hele protocol door te lopen, en we hebben 15 paarden in totaal. Ze komen een half uur na elkaar, dus dan lopen er enkele paarden tegelijk.

Vandaar dat ik nu ook aan een slaapmutsje zit: warme chocomelk met baileys er in (en ik eet een banaan, we eten heel gezond hier!). Mn slaapmutsje is bijna op en dan ga ik naar bed. Bah, dan moet ik om 5.45 er uit!! Volgens Line is het wel licht vanaf 5.15..... Dat scheelt wel.
Hopelijk mogen we foto's maken en online zetten! Dan zullen ze zeker op die server komen :D!!

  • 29 Mei 2011 - 20:30

    Maaike:

    Hey meiden!

    Superspannend! Ik ben heel benieuwd naar het vervolg :). Jullie hebben ook al een hoop leuke foto's!
    Ik ben trouwens uiteindelijk ook maar voor dezelfde master environmental biology gegaan, en kreeg vandaag een brief binnen dat als alles goed gaat ik dus toegelaten ben :D.
    Anyway, ik zal niet overal op reageren, maar blijf jullie verhalen zeker volgen.

    xx
    P.S.: Jeeh, Baileys!

  • 30 Mei 2011 - 18:26

    Henni:

    succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

M.

Actief sinds 05 April 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 31475

Voorgaande reizen:

29 April 2014 - 29 April 2014

Dalyan, Turkije

09 September 2012 - 23 September 2012

Noorwegen

06 April 2011 - 01 Oktober 2011

Viborg

Landen bezocht: